Paruoškite dviratį žiemai
1. Nuvalykite dviratį. Po paskutinio pasivažinėjimo lietingą rudens popietę tiesiog pastatėte dviratį į kampą? Prieš pradėdami bet kokius remonto darbus, pirmiausia švariai nuvalykite ar nuplaukite dviratį. Šiai procedūrai venkite aukšto slėgio plovimo įrenginių (ypač, jei plaunamas yra kalnų dviratis), nes vanduo gali lengviau prasiskverbti į guoliavietes ir įvores.
Stenkitės naudoti kiek įmanoma mažiau vandens, valymui rinkitės šluostes, kempinėles. Sunkiau pasiekiamoms vietoms naudokite šepetėlius. Jeigu nenorite išlaidauti specialiai pritaikytiems šepetėliams, senas dantų šepetėlis – puiki alternatyva. Viską nuvalykite atidžiai – rėmą, šakę, pavarų sistemos dalis.
2. Apžiūrėkite pavarų sistemos dalis. Bėgių sistemą sudaro švaistikliai, grandinė, galinių žvaigždžių blokas, pavarų jungikliai (galinis ir priekinis). Pavarų sistemos dalių keitimas gali būti brangus malonumas, todėl ypatingą dėmesį reikėtų skirti grandinės būklei. Besinaudojant nusidėvėjusia ir išsitampiusia grandine žymiai greičiau dyla kiti sistemos komponentai – galinių žvaigždžių blokas, priekinės žvaigždės.
Nepamirškite, jog kalnų dviratis pasižymi greitesniu tokių detalių kaip grandinė nusidėvėjimu. Pamatuokite nusidėvėjimą specialiu įrankiu – jeigu jis rodo 0,5, grandinė dar tinkama važinėti. Jeigu rodmenyse – 0,75, ją reikia keisti nedelsiant. O jei vienetu paženklintas kištukas telpa tarp grandinės narelių, didelė tikimybė, jog tik detalės keitimo jau nepakaks. Jei grandinės keisti dar nereikia, tiesiog švariai ją nuvalykite ir sutepkite.
Vizualiai apžiūrėkite priekines žvaigždes, galinių žvaigždžių bloką. Įsitikinkite, ar nėra trūkstamų ar įlinkusių dantukų, ar galinio jungiklio ratukai nėra nudilę, o rėmo auselė, prie kurios tvirtinamas jungiklis, neįlinkusi. Kelis kartus patikrinkite, ar lengva perjungti pavaras, ar grandinė netrūkčioja. Vėlgi, kalnų dviratis reikalauja atidesnės priežiūros, nes jo komponentus pažeisti važinėjant bekele yra lengviau. Jeigu pavarų perjungimo sistema prasta, gali reikėti sureguliuoti jungiklį, ištiesinti rėmo auselę ar keisti netinkamai veikiančias, nusidėvėjusias dalis.
3. Įvertinkite ratų būklę. Jeigu ratas švarus, lėtai sukdami jį stebėkite būklę: ar nėra įlinkimų, subraižymų, kitokių pažeidimų. Tai labai svarbu dviračiams, kurių ratlankių paviršius skirtas ir stabdymui. Sulankstytas, subraižytas ar kitaip pažeistas ratlankis gali neigiamai paveikti stabdymo kokybę, pagreitinti padangos nusidėvėjimą. Patikrinkite, ar rate nėra išlūžusių stipinų, ar jie neatsilaisvinę, nes tai gali pakenkti ratlankio standumui.
Pakelkite dviratį ir stipriau pasukite ratą – jis turi judėti laisvai, stabiliai. Tiesa, jei ratas nestabilus, ne visuomet problema gali slypėti jame pačiame – blogai sumontuota padanga taip pat sukuria nelygaus rato įspūdį. Nesvarbu, ar tai kalnų dviratis, ar ilgiems atstumams pritaikytas plentinukas, ratas negali klibėti. Dažna to priežastis – blogai užveržti varžtai, tvirtai neužspaustos greitaveržlės. Jeigu tai atlikta tinkamai, tačiau ratas vis tiek kliba, veikiausiai jau atėjo metas keisti stebulės guolius.
4. Patikrinkite padangas. Geros kokybės padangos – sukibimo ir patogumo garantas. Padangoje neturi būti įplyšimų ar įpjovų, o protektorius turi užtikrinti pakankamą sukibimą su kelio danga. Net jeigu bendra išorinė padangos būklė atrodo neblogai, įsitikinkite, jog ant jos nėra vietų, kur protektoriaus nusidėvėjimas būtų didesnis nei likusioje padangos dalyje. Pasitaikius kažkuriai iš minėtų problemų derėtų pagalvoti apie padangos keitimą.
5. Įvertinkite stabdžių sistemą. Patikimai veikiantys stabdžiai yra labai svarbu. Jeigu stabdymo kokybė bloga, naudotis dviračiu nerekomenduojama. Nepriklausomai nuo stabdžių tipo (pavyzdžiui, rimtas kalnų dviratis beveik visada turi diskinius stabdžius, nors ši tendencija jau taikoma ir plento dviračiams), būtina pakeisti sudilusias stabdžių kaladėles, įvertinti stabdžių troselių būklę ir juos sureguliuoti.
Jeigu diskiniai hidrauliniai stabdžiai prarado efektyvumą, nors kaladėlių būklė dar gera, reikėtų pakeisti stabdžių skystį. Tikėtina, kad į sistemą pateko oro ar nuo ilgo naudojimo skystis ėmė prarasti savybes. Skirtingi gamintojai savo hidraulinių stabdžių sistemoms naudoja nevienodos rūšies stabdžių skystį, todėl visuomet vadovaukitės tik gamintojo pateiktais nurodymais.
Taip pat apžiūrėkite, ar stabdžių diskai tiesūs, neturi įlinkimų ir nėra purvini. Diskų valymui rasite specialių priemonių, kuriomis pašalinsite nešvarumus, galinčius pakenkti stabdymo efektyvumui. Jei norite, diskų ar stabdžių kaladėlių paviršių šiek tiek atnaujinkite švitriniu popieriumi, tačiau tai tikrai nėra būtina.
6. Laikykite dviratį šiltoje ir sausoje vietoje. Dviratį geriausia laikyti šiltoje, sausoje patalpoje. Kitu atveju rizikuojate komponentų korozija, tepimo priemonių išdžiūvimu ir t.t. Žvarbiomis sąlygomis laikomas kalnų dviratis, turintis amortizatorius, turėtų būti papildomai paruoštas. Tad norint išvengti papildomų rūpesčių vertėtų pagalvoti apie dviračio laikymą patalpoje. Jeigu neturite vietos, pasiteiraukite draugų bei artimųjų. Sandėliavimo paslaugą teikia ir kai kurie dviračių servisai ar parduotuvės.
Kaip ir daugelis dalykų, dviratis reikalauja reguliarios priežiūros. Dažniausiai keičiamos dalys nėra itin brangios, tačiau važiavimo kokybę jos gali pakeisti neatpažįstamai. Be to, laiku pakeisti komponentai užtikrins, kad kitos dalys nenusidėvėtų greičiau negu turėtų. Taigi, pasirūpinkite dviračiu dabar ir galėsite džiaugtis juo visą naują sezoną.
Leave a Comment