Apsvarstykite kaip dažnai ir kur juo naudositės: važinėsite juo kiekvieną dieną į darbą, važinėsite juo tik mieste, naudosite jį turistinėms išvykoms savaitgaliais ar retkarčiais važinėsite su vaikais parke. Būtent tai turi didžiausią įtaką Jums tinkančio dviračio pasirinkimui. Kiekviena atskira dviračių rūšis yra skirta važiavimui konkrečia danga, tam tikromis vietovėmis arba naudojama kitiems tikslams. Pagal tai jie skirstomi į tokias rūšis:
Visų dangų (ATB, laisvalaikio, hibridiniai): Šiais dviračiais galima važiuoti praktiškai visur, išskyrus ypač sunkiai pravažiuojama bekele. Visų dangų dviračiai daugumą ypatybių paveldėjo iš kalnų dviračių. 28 coliu ratai leidžia plente jaustis žymiai geriau, nei su kalnų dviračiu.
Plento (Trekking, sportiniai) dviračiai yra ypatingai sportiški ir greiti. Juose naudojami 28 colių ratai su siauromis padangomis. Šie dviračiai skirti ilgam ir greitam važiavimui plentu. Šiuos dviračius renkasi sportininkai ir tie, kurie mėgsta greitą ir intensyvų važiavimą.
Miesto (City, Urban): Šie dviračiai yra skirti važinėti kieta danga. Dažniausiai jie naudojami važinėjimui miesto gatvėse arba kietu vieškeliu. Ratai gali būti dvejopi - 26 ir 28 colių. Išskirtinė šių dviračių savybė - patogi sėdėsena. Jie turi patogesnius, platesnius balnelius, sėdima beveik stačiai. Dažnai prie jų tvirtinami krepšiai pirkiniams, veidrodėliai ar kiti mieste reikalingi priedai.
Kalnų (MTB): Šie dviračiai skirti važinėti kalnuotom vietovėm ir bekelėm. Pavarų skaičius nuo 18 iki 27. Kalnų dviračio vairas tiesus, platus, o tai palengvina vairavimą važiuojant minkštu gruntu. Stabdžių bei pavarų rankenėlių konstrukcija leidžia akimirksniu perjungti pavaras bei stabdyti, neatitraukiant rankų nuo vairo. Dviračio rėmas bei visa įranga pritaikyta atsižvelgiant į įvairiausias galimas trasas: važiavimas per akmenis, minkštą gruntą, balas, smėlį, purvą.
BMX dviračiai skirti atlikinėti įvairiems triukams. Šie dviračiai turi labai tvirtą rėmą ir kitus komponentus. Šie dviračiai turi papildomas kojų atramas, į viršų išriestą vairą, labai plačius ratus. Perkant tokius dviračius reikia labai tiksliai pasirinkti dviračio geometriją, nes tai turės įtakos atliekamų akrobatinių triukų sėkmei. Tai labai sparčiai jaunimo tarpe populiarėjanti dviračių rūšis.
Vaikiški dviračiai sukurti įvertinus mažųjų dviratininkų sugebėjimus ir patirtį, užtikrinant vaikų saugumą. Tikrai nepatartina taupyti pinigus ir pirkti vaikui jo ūgio neatitinkantį dviratį. Jei dviratis neatitinka vaiko ūgio, vaikas yra neįgudęs važiuoti, jam važinėjantis ar žaidžiant gali kilti jo gyvybei pavojingų situacijų.
Ir dar keli patarimai:
Kodėl verta rinktis brangesnį dviratį?
Tačiau jei ruošiatės važinėti nuolat ir skirtingomis oro sąlygomis, Jums reikės kažko rimtesnio ir lengvesnio. Pasižvalgę parduotuvėse (tiek tikrose, tiek virtualiose) Jūs greičiausiai pamatysite daugybę vienas į kitą panašių dviračių, kurių kaina stipriai skirsis. Dažniausiai naujokus patraukia mažiausios kainos, tačiau kalbant apie dviračius, kaina – tai tas aspektas, kuris atitinka kokybę. Pirmiausia, kuo brangesnis dviratis – tuo jis lengvesnis. Atrodytų, kad keli kilogramai neturės reikšmės, lyginant su Jūsų kūno svoriu, tačiau skirtumą galima pajusti pravažiavus reikšmingą atstumą. Keli kilogramai reikšmingi įsiriedėjimo metu ir važiuojant į kalną. Taip pat važiuojant slidžiu paviršiumi lengvesnį dviratį bus lengviau suvaldyti. Brangesnių dviračių rėmai yra ne tik lengvesnį, jie komplektuojami su komponentais, kurie atlaiko ne vieną sunkaus eksploatavimo sezoną. Kitaip tariant, jei dviratis kainuoja žymiai pigiau, jis buvo pagamintas iš nebrangių medžiagų, dėl to Jūsų naujasis draugas gali labai greitai prarasti savo prekinę išvaizdą – paviršius nusitrins, praras blizgesį, atsiras įbrėžimai. Taip pat sulūžti gali bet kas, tiek pedalai, tiek rėmas.
Geriausia, kad rėmas, šakė ir galinis pavarų perjungiklis būtų kuo geresnės kokybės. Kitos detalės dažnai būna klase žemesnės, kad dviračio kaina nebūtų labai aukšta. Kaip ir kitose srityse, dviračių rinkoje yra žinomi gamintojai, kurių dviračiai pasižymi išskirtine kokybe ir mažiau žinomi gamintojai, kurių gaminių kokybė yra pakankamai abejotina. Nusprendę, kiek daugiausia galite išleisti dviračiui, nepamirškite apie aksesuarus, jie irgi sudarys nemažą sumą. Nepamirškite, kad galva yra Jūsų didžiausias turtas, todėl reikėtų ją saugoti ir netaupyti šalmui, be to, kaip ir dviračių atveju, kuo didesnė kaina, tuo šalmas lengvesnis. Dauguma šalmų reguliuojasi, todėl svarbiausia įsitikinti, kad jis nėra pernelyg laisvas ir dera prie Jūsų dviračio ir akių. Taip pat būtina įsigyti priekinį ir galinį žibintus, kurie gali išgelbėti Jums gyvybę tamsiu paros metu. Su pirštinėmis Jūsų rankos neprakaituos, todėl tai netrukdys išlaikyti vairą, rankos neįgaus nemalonų kvapą nuo tiesioginio kontakto su guma ir nekels nemalonių pojūčių dėl nuospaudų, rankos bus apsaugotos kritimo metu. Jei pirštinės su geliu, tai sumažina vibraciją ir atitinkamai krūvį alkūnėms. Dviratis su gerai pripustomis padangomis važiuoja geriau ir greičiau, todėl Jums reikės pompos. Taip pat kelių atsarginių kamerų, įrankių rinkinio, tepalo grandinei, kuri dažnai sulaukia nepakankamai dėmesio.