Priekinis ir galinis jungikliai sudaro sąlygas lengvai važiuoti bet kokiu paviršiumi. Kad pavaros veiktų efektyviai, tyliai ir lėčiau dėvėtųsi, grandinės padėtis ant priekinių krumpliaračių turi atitikti padėtį ant galinės kasetės, žr.pav.47. Grandinės padėtis ant konkrečių pavarų pasiekiamas naudojant ant vairo esančias svirtis. Efektyvus pavarų perjungimas labiausiai priklauso nuo perjungiklių ir jų sureguliavimo. Pavaros turėtų būti keičiamos tik važiavimo metu, kai minami pedalai. Jei galinėje ašyje įmontuota daug pavarų ( kai dviratis neturi išorinio jungiklio ), norėdami keisti pavaras, nustokite mynę pedalus, o pavaras perjunkite, kai dviratis juda pastoviu greičiu.
Jeigu dviratis turi ašį su daug pavarų, perjungiant pavarą, kai minami pedalai, galima sugadinti ašį.
Norint sureguliuoti jungiklius, tiek priekinį, tiek galinį, reikia nustatyti maksimalias perjungiklio ribas ( išorinę ir vidinę padėtį ), pav.48, taip, kad grandinė nenukristų nuo krumpliaračių ir kasetės. Šis reguliavimas atliekamas naudojant maksimalių ribų varžtus, esančius ant perjungiklių ( paprastai pažymėti H ir L raidėmis ). Tinkamai sureguliuoto perjungimo mechanizmo apkaba yra vienoje linijoje su mažiausia arba didžiausia žvaigžde ar krumpliaračiu.
Sklandaus pavarų perjungimo reguliavimas atliekamas taip:
Priekinio pavarų perjungimo mechanizmo trosas turi būti pakankamai įtemptas, kad grandinė būtų lengvai permetama nuo vienos žvaigždės ant kitos. Reguliavimas atliekamas varžtu, kuris pritvirtina trosą prie pavarų perjungimo mechanizmo ( 5-8Nm ) arba reguliatoriumi, esančiu bėgių perjungimo svirtyje:
Atlaisvinkite galinio perjungiklio trosą;
Uždėkite grandinę ant vidurinio krumpliaračio priekyje ir ant mažiausios žvaigždės gale;
Įtempkite galinio pavarų perjungiklio trosą, užveržkite varžtu ( 5-8Nm ) taip, kad pavarų perjungimo mechanizmo apkaba būtų vienoje linijoje su mažiausia žvaigžde ( kur yra grandinė );
Galinis perjungiklis turi sklandžiai keisti pavaras, Mažos korekcijos atliekamos šiek tiek patempiat trosą veržle, esančia greta pavarų perjungiklio arba svirties.
Priklausomai nuo sąlygų ir važiavimo dažnumo, grandinė dėvėsi ir ilgėja, ir tuo pat metu kenkia krumpliaračiams. Norėdami patikrinti, ar grandinės įtempimas tinkamas, nustatykite pavaras taip, kad grandinė būtų ant didžiausios žvaigždės gale ir didžiausio krumpliaračio priekyje. Tada bandykite nuimti grandinę nuo krumpliaračio. Jei grandinė atitolsta didesniu nei 3 mm atstumu, ją reikia pakeisti. Kreipkitės pagalbos į specializuotą servisą. Jei dviratis turi tik vieną pavarą arba perjungiklį galinėje ašyje, grandinės įtempimą gali reguliuoti vartotojas, perkeldamas galinį ratą rėmo laikikliuose.
Jei dviračiai turi tik vieną pavarą arba pavarų sistemą, įmontuotą ašyje, grandinės įtempimas turi būti sistemingai tikrinamas ( naudojimo metu mažėja jos įtempimas). Per didelis įtempimas gali pareikalauti daugiau pastangų minant pedalus ir sumažinti grandinės naudojimo laiką. Dėl per mažo įtempimo grandinė gali nukristi. Tinkamai įtemptoje grandinėje jos vertikalus įlinkis neturi viršyti 10 mm, pav.49.1. Įtempimą galima reguliuoti pastumiant galinį ratą rėmo atžvilgiu.
Dažnas plovimas ir pavarų tepimas užtikrins gerą dviračio eksploataciją ir dviratis tarnaus daugelį metų. Reguliariai valykite grandinę, perjungiklio krumpliaračius ir žvaigždes su šluoste ir sutepkite juos kas 200 km ar dažniau, jei grandinė yra sausa. Perjungiklius valykite po kiekvieno važiavimo. Nykščiu ir rodomuoju pirštu suspauskite perjungiklio krumpliaračio dantukus skudurėliu ir sukite švaistiklį. Įdėkite skudurėlį tarp žvaigždžių kasetėje ir patrinkite audiniu pirmyn atgal. Šluoste kruopščiai nuvalykite perjungiklius ir priekines žvaigždes. Mažiausiai kartą per metus keiskite trosus ir šarvus. Norėdami nuvalyti grandinę, laikykite ją audiniu ir tuo pat metu sukirte švaistiklį. Naudokite alyvą, skirtą dviračių grandinėms ( tiršta alyva – drėgnomis sąlygomis, skysta alyva – sausomis sąlygomis ). Po lašą alyvos užlašinkite ant kiekvieno grandinės ritinėlio, pav.49. Suimkite grandinę audiniu, tuo pat metu sukite švaistiklį ir švelniai nuvalykite nuo grandinės alyvos perteklių. Kai kurie Kross/Le Grand dviračiai turi perjungiklį galinėje ašyje. Tuo atveju remonto ir priežiūros darbus atlikite specializuotame servise.