Dviračio aptarnavimo instrukcija AMORTIZACIJA

 

AMORTIZACIJA

 


 

 

Amortizavimo funkciją atlieka daugybė detalių. Daugeliu atveju jų veikimas gali būti reguliuojamas.

 

Padangos

 

Priklausomai nuo oro kiekio, įleidžiamo į kameras arba padangas ( be kamerines ), dviratis daugiau ar mažiau tolygiai gali įveikti nelygias vietoves. Minimalaus ir maksimalaus slėgio reikšmė užrašyta ant padangos šono. Reikia nepamiršti, kad per mažas slėgis, nors jis ir pagerina važiavimo komfortą, gali būti padangos ar kameros pradūrimo priežastimi.

 

Šakės

 

Amortizatoriuose, kurie turi spyruokles, pakaba reguliuojama suveržiant ( kietesnė pakaba ) arba atlaisvinant ( minkštesnė pakaba ) veržlę. Veikiančios kojelės turi būti valomos ir saugomos naudojant aerozolinį teflono tepalą. Amortizatoriai ( priekinės šakės ir galinio rato ) turi būti sureguliuoti ir saugomi remiantis instrukcijos rekomendacijomis. Šakių amortizacijos reguliavimas atliekamas naudojant lengvai prieinamas rankenėles, kurios įmontuotos šakės kojelių viršutinėje dalyje. Pasukus rankenėlę pagal laikrodžio rodyklę padidėja amortizatorių kietumas ( tinka važiuoti lygiais paviršiais - kietais keliais ir asfaltu), pasukus prieš laikrodžio rodyklę gauname priešingą efektą ( tinka važiuoti nelygiu paviršiumi ). Galinių ratų amortizatorių reguliavimas skirtas amortizatoriams su spyruoklėmis, kai priveržta veržlė padidina spyruoklių standumą ( važiuojant lygiais keliais ).

Hidraulinių amortizatorių atveju reguliavimas atliekamas naudojant reguliavimo rankenėlę: priveržimas padidina standumą, atsukimas sumažina amortizatoriaus standumą. Jei amortizatorius turi laikiklį, reguliavimas atliekamas naudojant 5 ar 6 mm šešiakampį raktą ir prisukant varžtą, kuris yra amortizatoriaus apačioje ( vamzdį ištraukus iš  balnelio vamzdžio ). Sukimas pagal laikrodžio rodyklę padidina laikiklio kietumą. Neatlaisvinkite varžto, nes nematomi 1-3 sriegiai yra vidinėje laikiklio pusėje – tai gali pažeisti laikiklį.

Purškiant tepalą naudokite apsauginę kaukę. Tai atlikite vėdinamoje vietoje.

 

Padangos ir šakės keitimas

 

Dviračių padangos dažnai turi skirtingą išorinį skersmenį ( padangos plotį ir aukštį ). Todėl visada patikrinkite, ar yra tarpas tarp padangos ir šakės siekiant įsitikinti, kad padanga nesiliečia su jokia šakės dalimi. Atsiminkite, kad ploniausia šakės dalis yra netoli ašies. Jeigu norite nuimti ratą, gali prireikti išleisti padangą tam, kad ratą būtų galima nuimti pro strypus.

 

Padangos atstumo tikrinimas

 

Dėmesio! Padangų, kurių matmenys viršija maksimalų leidžiamą dydį šakėje, naudojimas gali sukelti nelaimingą atsitikimą, rimtus kūno sužalojimus ar net dviratininko mirtį.

Pašalinkite visą orą iš šakės.
Suspauskite šakę iki galo.
Išmatuokite atstumą tarp viršutinio padangos krašto ir šakės karūnėlės apačios. Įsitikinkite, kad atstumas yra mažiausia 10 mm. Jei padangos dydis viršys maksimalų leistiną dydį, tuomet padanga strigs karūnėlės apačioje esant pilnai šakės kompresijai.
Vėl pripumpuokite šakę oro.

Prisiminkite, kad sparno naudojimas riboja prieigą. Pakartokite „padangų prieinamumo testą“ siekiant patikrinti, ar atstumas yra tinkamas. Po kiekvieno padangos keitimo šis testas turi būti kartojamas. Jeigu amortizatoriai yra su spyruoklėmis, tada kreipkitės į techninio aptarnavimo servisą ir atlikite padangų atstumo testą.

 

Šakės priežiūra

 

Šakių konstrukcija lemia tai, kad jų prižiūrėti beveik nereikia. Tačiau, jei judančias dalis veikia drėgmė ir purvas, šakės efektyvumas gali sumažėti po kelių važiavimų. Siekiant išlaikyti puikius parametrus, šakės saugumą ir patvarumą, priežiūra turi būti atliekama reguliariai.

 


 

Atminkite, kad neatliekant šakių priežiūros pagal rekomendacijas, garantija netaikoma.

Mes patariame atlikti šakių priežiūrą dažniau nei nurodyta minėtuose atvejuose, kai važiuojama nepalankiomis oro sąlygomis ( pvz., žiemą ). Visada pastebėjus blogesnį šakės veikimą, nedelsiant kreipkitės į specializuotą servisą ir atlikite šakės patikrinimą.

 


 

1-ASIS TECHNINIS APTARNAVIMAS APIMA: šakės veikimo tikrinimas; įvorių valymas ir sutepimas; nuotolinio blokatoriaus išlygiavimas ir uždengimas; detalių priveržimo jėgos patikra; oro slėgio patikra; šakės įbrėžimų, įlenkimų, lūžimų, deformavimosi ir nusidėvėjimo ženklų paieška.

 

2-ASIS TECHNINIS APTARNAVIMAS APIMA: 1-asis techninis aptarnavimas + išmontavimas; visos šakės valymas; apsauginių tarpinių ir skreperių sutepimas; nuotolinio blokatoriaus ir diapazono reguliatoriaus viršutinių dangtelių sutepimas; oro ventilių sutepimas ir priveržimas; oro nuotėkio tikrinimas; sriegių sujungimų užveržimo stiprumo tikrinimas; reguliavimas pagal individualius dviratininko pageidavimus. Informaciją apie vietas, kur galima gauti pirmojo ir antrojo tipo paslaugas, gali suteikti specializuoto serviso darbuotojai.

 

Amortizatoriaus reguliavimas

 

BLOKAVIMO SISTEMOS

 

Šakių „blokavimo“ funkcija yra skirta sumažinti dviračio drebėjimą ( „kratymą“ ) važiavimo metu, kai dviratininkas nesėdi ant balnelio arba kyla į kalną. Šakė nebus užblokuota 100%. Vis tik išlieka kelių milimetrų judėjimas, kuris reikalingas, kad veiktų šakės užrakinimo sistema. Ši sistema apsaugo dviratininką, jeigu jis/ji užmiršta atrakinti šakę po to, kai įveikia sudėtingą vietovę.

 


 

Nepaisant aukščiau aprašytų dalykų, niekada neblokuokite šakės, kai važiuojate sudėtingoje vietovėje, kai važiuojate nuokalne ar kai šokinėjate. Tada dėl kompresijos esant didelei apkrovai atsiranda pavojus sugadinti šakę.